Header-New
برای قبولی در تیزهوشان از کجا شروع کنیم؟
آموزشگاه تیزهوشان خط علم

برای قبولی در تیزهوشان از کجا شروع کنیم؟

قبولی در تیزهوشان یکی از دغدغه‌های اصلی شماست اگه در پایه ششمی و نهمی در حال تحصیل هستینو احتمالاً دوست دارید بدونید: “کیا تیزهوشان قبول میشن؟” شاید فکر می‌کنین فقط باهوش‌ها در آزمون تیزهوشان قبول میشن؛ اما در واقعیت اصلاً اینطور نیست!!! بیاید بیشتر در موردش صحبت کنیم.
تصور بعضی از خانواده‌ها اینه که بچه من برای قبولی در تیزهوشان خیلی باهوش نیست. معمولاً این خانواده‌ها همیشه به دنبال این هستن که با یه آزمون مشخص کنن ضریب هوشی فرزندشون چنده و آیا کشش اینو داره که در مدارس تیزهوشان درس بخونه یا نه؟

برای قبولی در تیزهوشان چه کنیم؟

آیا “هوش” فاکتور اصلی برای قبولی در تیزهوشان هست؟


در پاسخ به این سوال، باید بگیم که شرط لازم برای قبولی در آزمون تیزهوشان هوش نیست، خوب الان تعجب کردید و دارید باخودتون میگید اگه هوش نیست پس چیه؟
حقیقت اینه که شرط قبولی در تیزهوشان و وجه مشترک همه بچه‌هایی که در مدارس تیزهوشان درس میخونن سخت‌کوشی، تلاش و پشتکار اونهاست. البته اگه سخت‌کوشی با هوش ترکیب بشه میتونه نتیجه فوق العاده‌ای رقم بزنه مثل پرفسور مریم میرزاخانی و دیگر دانشمندان بزرگ ایرانی.

یک واقعیت عجیب در مورد اینکه کیا در تیزهوشان قبول میشن؟


من امیر نقدی با بیشتر از یک دهه فعالیت در آزمون‌های تیزهوشان، مشاوره بیش از 5000 نفر طی این سال‌ها به جرأت میتونم بگم تعداد دانش آموز نابغه، نخبه و تیزهوشی که تا الان دیدم به تعداد انگشتان دستم هم نمیرسه. پس دنبال این قضیه نباشین که ببینین فرزندتون باهوش هست یا نه و اگه باهوشه حالا اونو در کلاس های آمادگی تیزهوشان ثبت نام کنم.

از طرف دیگه بعضی از والدین فکر میکنن فقط بچه‌های مدارس غیردولتی که از امکانات خوبی برخوردارند، می‌تونند در آزمون تیزهوشان قبول بشن که این هم یک باور اشتباه هست؛ چرا که در آموزشگاه خط علم هر سال بیش از 70 درصد دانش‌آموزانی که در دوره‌ها و کلاس‌ها، آزمون‌ها و کارگاه‌های مشاوره‌ای ما شرکت می‌کنند؛ از مدارس دولتی هستن و این بچه‌ها تونستن با امکاناتی که در اختیارشون قرار دادیم؛ در آزمون‌های تیزهوشان قبول بشن.

برای تضمین قبولی در تیزهوشان این 2 باور اشتباه رو کنار بگذارید:


رفقا لطفاً این 2 باور اشتباه رو کنار بگذاریم که برای قبولی در تیزهوشان باید هوش بالایی داشته باشیم یا باید در مدارس خاص درس بخونیم. شما فقط باید در مسیر درست خط علم قرار بگیرین و در کلاس بهترین اساتید حضور داشته باشید و با چاشنی سخت کوشی به راحتی تیک تیزهوشان رو بزنین.
اکثر بچه‌هایی که در کلاس‌های آمادگی تیزهوشان خط علم شرکت می‌کنند، از بُعد ضریب هوشی به همدیگه خیلی نزدیک هستن؛ امّا مهمترین فاکتور قبولی بچه‌ها نسبت به اونهایی که قبول نمی‌شن دو کلمه هست: “تلاش و پیگیری”

آیا من تیزهوشان قبول میشم؟

نقش بدون رقیب خانواده در تضمین قبولی در تیزهوشان

یه نکته مهم دیگه که شاید کمتر کسی به اون توجه کنه، تاثیر بسیار بالای خانواده در قبولی تیزهوشان هست.
محیط خانواده و نحوه برخورد پدر و مادر با دانش‌آموز جز مهم‌ترین عوامل در تضمین قبولی تیزهوشان هست. حتی میشه گفت انتخاب مسیر تیزهوشان در بیشتر مواقع از خانواده نشأت میگیره و محیطی که خانواده درست میکنه این باور رو به فرزند خودش القا میکنه که تو لیاقت و توانایی قبولی در مدرسه تیزهوشان رو داری.


در اینجور خانواده‌ها عملاً خوالدین به این باور رسیدن که برای موفقیت در عرصه تحصیلی فرزندشون باید از مسیر مدارس تیزهوشان بگذرن و این باور هم دقیقاً درست و صحیح هست؛ چراکه سالانه بیش از 75 درصد قبولی رتبه‌های تک رقمی کنکور از مدارس تیزهوشان هستن، یعنی 75 درصد از صندلی‌های دانشگاه‌های تاپ و درجه یک ایران و رشته‌های خاص، توسط دانش آموزان مدارس سمپاد پُر میشه. (لینک خبر )

نقل قول رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در مورد قبولی تیزهوشان
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: ۷۵ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مدارس سمپاد هستند.


دقت کنید :
فقط یک خانواده پیگیر میتونه از این اخبار مطلع باشه، مسیر و سرنوشت فرزند خودش رو با بهترین و درست‌ترین برنامه‌ریزی رقم بزنه.

ما در مسیر قبولی در تیزهوشان با تمام قوا کنارتون هستیم.

هر سال بیش از 80 درصد دانش‌آموزان آموزشگاه خط علم با مدیریت آقای امیر نقدی می‌تونن در آزمون‌های ورودی مدارس تیزهوشان قبول بشن و این درصد بالای قبولی چیزی نیست، جز آخرین بخش از پلن برنامه‌ریزی آموزشگاه که در اون دانش‌آموز عزیز ما چاره‌ای جز قبولی نداره. پس اگه شما هم دوست دارید یکی از افتخار آفرینان خط علم باشید حتما باهامون تماس بگیرید تا یک سفر جذاب و هیجان انگیز در مسیر تیزهوشانی شدن باهم داشته باشیم.


امیدوارم همیشه خط زندگیتون، در مسیر ِخط علم و یادگیری باشه.

همایش انگیزشی و مشاوره ای آقای امیر نقدی از آموزشگاه خط علم
همایش انگیزشی و مشاوره‌ای آموزشگاه خط علم یک هفته قبل از آزمون تیزهوشان 1401




هنوز هیچ نظری ثبت نشده است.

سبد خرید
موارد اضافه شده

استاد محمدرضا لطفی