Header-New
تراز قبولی آزمون تیزهوشان چنده؟
آموزشگاه تیزهوشان خط علم

تراز قبولی آزمون تیزهوشان چنده؟

با نام و یاد خداوند مهربان

سلام، امیدوارم همیشه با نشاط و پرانرژی باشید.

همیشه دانش‌آموزانی که برای قبولی آزمون تیزهوشان تلاش می‌کنن؛ دنبال جواب این سوال می‌گردن: تراز قبولی مدارس تیزهوشان چنده؟ در جواب باید گفت تراز قبولی مدارس تیزهوشان معنا و مفهومی نداره و واژه تراز در آزمون تیزهوشان برگرفته از کنکور سراسری و آزمون‌های قلمچی، مبتکران، خیلی سبز، گاج و… هست. در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و همچنین آزمون تیزهوشان نهم به دهم واژه تراز جایگاهی نداره و به اشتباه از واژه تراز استفاده می‌شه.

تراز قبولی در آزمون تیزهوشان چنده؟ نمره قبولی در آزمون تیزهوشان چنده ؟ - آموزشگاه خط علم  تراز لازم برای قبولی تیزهوشان ششم به هفتم

در اصل هر داوطلبِ آزمون تیزهوشان بعد از شرکت در آزمون و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان یک امتیاز کسب می‌کنه که اشتباهاً این واژه رو تراز قبولی مدارس تیزهوشان میگن؛ درحالیکه امتیاز هر داوطلب بیانگر جایگاه داوطلب و ملاک و معیاری جهت پذیرش در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان هست.

امتیاز داوطلب حاصل ضرب عدد 1000 در نمره کل یا درصد کل داوطلب در آزمون تیزهوشان هست. مثلاً اگه نمره کل یا درصد کل داوطلبی در آزمون تیزهوشان عدد 77.35 درصد باشه، امتیاز این داوطلب در آزمون تیزهوشان و مندرج در کارنامه آزمون تیزهوشان عدد 77350 هست.

توجه: نحوه محاسبه درصد کل هر داوطلب در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و آزمون تیزهوشان نهم به دهم و اینکه چطور میشه درصد بالایی در آزمون تیزهوشان کسب کنیم رو مفصلاً در مقالات بعدی توضیح خواهم داد.

اطلاعات کامل تراز قبولی مدارس تیزهوشان - آموزشگاه خط علم

باور های اشتباه در رتبه‌‌‌بندی مدارس تیزهوشان

علاوه بر باور اشتباهی که در مورد تراز قبولی آزمون تیزهوشان وجود داره. دو باور اشتباه دیگه هم در خصوص رتبه‌بندی مدارس تیزهوشان یا مدارس سمپاد وجود داره. بعضاً تصور می‌کنن رتبه‌بندی مدارس تیزهوشان بر اساس موقعیت جغرافیایِ شهر یا استان هست یا هرچه عدد و شماره این مدارس پایین‌تر باشه، مدارس بهتری هستن. مثلاً تصور می‌شه، مدرسه علامه حلی (2) از مدرسه علامه حلی (1) بهتر هست؛ چون شماره آن عدد (2) هست و رتبه و جایگاه دوم رو داره؛ درحالیکه این اعداد فقط بیانگر شماره و ترتیب راه اندازی مدارس تیزهوشان در هر شهر هستن و نه چیز دیگه.

باور اشتباه دیگه‍‌‎ای که وجود داره، اینه که مدارس تیزهوشان شهر تهران از کلیه مدارس سطح کشور رتبه بهتر و گرید بالاتری دارن. این باور هم کاملاً اشتباهه . مدارس تیزهوشان به تنهایی و به خودی خود تراز قبولی، رتبه و گرید ندارن و این گریدبندی که در جامعه انجام میشه بر اساس امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده (یا همون تراز قبولی تیزهوشان) در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان در سال گذشته است.

نکته: گریدبندی و رتبه بندی در زمان الویت‌بندی مدارس تیزهوشان و انتخاب مدرسه تیزهوشان موقع ثبت نام آزمون تیزهوشان کاربرد داره.

مشاوره تخمین رتبه قبولی آزمون تیزهوشان - آموزشگاه خط علم

مثلاً اگر میگن تراز قبولی مدرسه علامه حلی (1) تهران عدد 70377 هست؛ یعنی آخرین فردی که پارسال در این مدرسه پذیرفته شده ؛ امتیاز 70377 کسب کرده و به عبارتی درصد کل آزمون تیزهوشان این فرد 70.37 درصد شده.

در پایان ناگفته نمونه، عددی که اصطلاحاً تراز قبولی مدارس تیزهوشان نامیده می‌شه، متغییر هست. یعنی هر سال با مشخص شدن امتیاز کل آخرین فرد پذیرفته شده در هر مدرسه تیزهوشان، تراز این مدارس نیز تغییر می‌کنه. برای اینکه بدونید چرا هر سال عدد تراز متغیر هست و به بالا یا پایین شدن تراز ها به چه عواملی بستگی داره حتماً مقالات بعدی ما رو دنبال کنین.

امیدوارم خط زندگیتون همیشه در مسیر خط علم و یادگیری باشه.

دوستتون داریم.

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است.

سبد خرید
موارد اضافه شده

استاد محمدرضا لطفی