Header-New
آموزشگاه تیزهوشان خط علم

وسایل مورد نیاز در جلسه آزمون تیزهوشان 1403

وسایل مورد نیاز در جلسه آزمون تیزهوشان 1403

یکی از مهمترین سوالاتی که در حتماً شب آزمون تیزهوشان ذهن شما را درگیر می‌کند؛ این است که در روز آزمون تیزهوشان باید چه وسایلی را همراه خود داشته باشید یا وسایل مورد نیاز در جلسه آزمون تیزهوشان 1403 چیست؟ همانطور که خوب میدانید آزمون تیزهوشان مهمترین ارزیابی‌ برای دانش‌آموزان توانمندی است که علاقمندند در مدارس تیزهوشان ادامه تحصیل دهند.

شرکت در این آزمون‌ بزرگ، قوانین خاص خود را دارد و باید به این قوانین احترام بگذارید؛ به همین دلیل وسایل مورد نیاز در جلسه آزمون تیزهوشان 1403 بسیار حائز اهمیت است. همراه داشتن یک سری وسایل در روز آزمون تیزهوشان غیر مجاز و تقلب محسوب می‌شود و شما نباید با این وسایل در حوزه آزمون حضور داشته باشید؛ این وسایل شامل موارد زیر است:

  • تلفن همراه
  • ماشین حساب
  • کاغذ یادداشت و چرک نویس
  • هدفون، هندزفری یا ایرپاد
  • کتاب و جزوه
  • ساعت هوشمند
  • گونیا، نقاله، پرگار، خط‌کش و از این قبیل وسایل
وسایل مورد نیاز در جلسه آزمون تیزهوشان 1403
وسایل مورد نیاز در جلسه آزمون تیزهوشان 1403

موارد بالا به هیچ عنوان نباید در آزمون تیزهوشان همراه شما باشند. در ضمن بهتر است پوشش شما برای آزمون مناسب باشد (ترجیحاً پوشش مدرسه).

وسایل مورد نیاز در جلسه آزمون تیزهوشان 1403 چه چیزهایی هستند؟

1) کارت ورود به جلسه:

یکی از مهمترین وسایل مورد نیاز در جلسه آزمون تیزهوشان 1403 کارت ورود به جلسه است. باید برای ورود به حوزه امتحانی آزمون تیزهوشان، کارت ورود به جلسه را همراه خود داشته باشید. فراموش نکنید که بدون داشتن کارت ورود به جلسه، نمی‌توانید در آزمون تیزهوشان شرکت کنید. برای دریافت آن باید به سامانه تیزهوشان بروید و کارت ورود به جلسه خود را چاپ نمایید. بهتر است آن را با کاور محکم پوشش دهید تا آسیبی به آن وارد نشود.

2) کارت شناسایی:

یکی دیگر از مدارک لازم جهت ورود به حوزه آزمون تیزهوشان به همراه داشتن، مدرک شناسایی معتبر است. مسئول آزمون تیزهوشان باید مشخصات دانش‌آموز، مدارک و کارت ورود به جلسه را با هم تطبیق بدهد تا هویت شما تایید شود. پس حتما روز آزمون تیزهوشان کارت ملی یا شناسنامه خود را همراه داشته باشید تا مشکلی جهت ورود به حوزه امتحانی پیش نیاید.

3)وسایل نوشتاری:

ابزار نوشتاری جز وسایل مورد نیاز در جلسه آزمون تیزهوشان 1403 است. برای حل سوالات و پر کردن گزینه‌ها در پاسخبرگ نیاز به لوازم تحریر دارید. حداقل دو مداد، پاک‌کن و تراش همراه خود داشته باشید. از مداد مشکی نرم با درصد کربن بالا استفاده کنید تا پر کردن گزینه‌ها برای شما راحت‌تر باشد. در ضمن سعی کنید زیاد از پاک‌کن در پاسخنامه استفاده نکنید، زیرا ممکن است برای شما چند جواب ثبت شود. پس زمانی که مطمئن بودید پاسخبرگ خود را پر نمایید.

4)ساعت عقربه‌دار:

همانطورکه همه می‌دانیم، در آزمون تیزهوشان مدیریت زمان بسیار حائز اهمیت است. برای مدیریت زمان در آزمون تیزهوشان حتما از ساعت استفاده کنید. بهترین نوع ساعت برای به همراه داشتن سر جلسه آزمون تیزهوشان، ساعت عقربه‌ای است. یادتان باشد به هیچ عنوان ساعت هوشمند همراه خود سر جلسه نیاورید زیرا کار غیر مجازی است.

وسایل مورد نیاز در جلسه آزمون تیزهوشان 1403
وسایل مورد نیاز در جلسه آزمون تیزهوشان 1403

5) لباس مناسب:

یادتان باشد برای شرکت در آزمون تیزهوشان پوشش شما باید مناسب باشد. منظور از پوشش مناسب یعنی متناسب با قوانین آموزش پرورش. بهترین البسه برای شرکت در آزمون تیزهوشان پوشیدن لباس‌های مدرسه است زیرا آن لباس‌ها دقیقا منطبق بر قوانین و مقررات آموزش و پرورش است. حتما یادتان باشد کارت ورود به جلسه آزمون را با یک سنجاق به لباس خود وصل کنید.

6) تغذیه‌:

تغذیه جز واجب‌ترین وسایل مورد نیاز در جلسه آزمون تیزهوشان 1403 است. بهتر است همراه خود خوراکی‌هایی از قبیل شکلات تلخ(برای افزایش تمرکز)، توت خشک(برای افزایش دقت و تمرکز) و … داشته باشید و در حین آزمون دادن زمانیکه ذهن خسته می‌شود، میل کنید. سعی کنید یک بطری آب همراه خود داشته باشید تا در صورت تشنگی از آن استفاده نمایید.

برای اینکه درک بهتری از مواردی که باید میل کنید بدست آورید بهتر است مقاله‌ی بهترین تغذیه برای آزمون تیزهوشان را مطالعه کنید. سعی نمایید خوراکی‌هایی را انتخاب کنید که سر و صدای زیادی در هنگام باز و بسته کردن نداشته باشند. البته می‌توانید خوراکی‌های خود را در منزل باز و در داخل یک ظرف بریزید تا صدای باز و بسته کردن آن کسی را اذیت نکند.

وسایل مورد نیاز در جلسه آزمون تیزهوشان 1403
وسایل مورد نیاز در جلسه آزمون تیزهوشان 1403

7) لوازم بهداشتی:

بهتر است چند عدد دستمال کاغذی و دستمال پارچه‌ای همراه خود داشته باشید تا در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنید.

نتیجه‌گیری:

باید وسایل مورد نیاز در جلسه آزمون تیزهوشان 1403 را روز قبل آماده کنید تا صبح با عجله به دنبال وسایل خود نباشید. حتما چند روز قبل از امتحان در زمان تعیین شده، کارت ورود به جلسه را پرینت بگیرید و با خانواده خود محل امتحان را بررسی نمایید. سعی کنید یک ساعت زودتر به حوزه امتحان خود بروید تا مشکلی ایجاد نشود.

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است.

استاد محمدرضا لطفی