Header-New
آموزشگاه تیزهوشان خط علم
راهنمای جامع ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403 – 1404
راهنمای جامع ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403 – 1404

آزمون هیجان‌انگیز تیزهوشان هر سال برای دانش‌آموزای پایه ششم و نهم برگزار میشه، تا شانس این رو داشته باشن تا در یکی از بهترین مدارس کشور یعنی مدارس تیزهوشان درس بخونن. این مدارس پر از آدمای باهوش و خلاقه که علاوه بر درس خوندن، کلی چیزای جدید یاد می‌گیرن و خیلی تجربه‌های جذاب کسب میکنن. اگه شما هم فکر می‌کنید جزو این آدمای باهوش و خلاق هستید، می‌تونید با ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403 در این سنجش شرکت کنید و شانس خودتون رو امتحان کنید. این آزمون می‌تونه یه سکوی پرتاب توپ باشه برای آینده‌ شما. پس چرا امتحانش نمی‌کنید؟

سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403

در ابتدا باید بدونیم که برای ثبت نام به کجا مراجعه کنیم؟ ثبت نام امسال هم به مشابه سال‌های قبل به صورت اینترنتی و آنلاین انجام میشه. سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403 برای آزمون ورودی مدارس استعداد درخشان در هر دو پایه ششم به هفتم و نهم به دهم، سامانه مای مدیو آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir هست و شما باید برای ثبت نام به این سایت مراجعه کنید و مطابق مراحلی که در ادامه میگیم، اقدامات لازم رو انجام بدید.

ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403

ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403 مثل سال‌های گذشته در دو پایه ششم به هفتم و نهم به دهم تحت نظارت سمپاد (سازمان معاونت پرورش استعدادهای درخشان) برگزار میشه. اگه شما هم قصد ثبت نام در آزمون تیزهوشان امسال رو دارید با در نظر گرفتن شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403 –1404 که در ادامه بهتون میگیم می‌تونید در این رقابت نفس‌گیر شرکت کنید.

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403

ثبت‌نام آزمون تیزهوشان هر سال در بازه زمانی مشخصی از فروردین ماه انجام میشه و شما باید در این زمان به سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان my.medu.ir مراجعه کنید و نام‌نویسی خودتون رو انجام بدید. ثبت نام هر دو آزمون ششم به هفتم و نهم به دهم به صورت همزمان انجام میشه و همه شما دوستان عزیزم باید از تاریخ 18 تا 28 فروردین ماه، نسبت به ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403 اقدام کنید.

تمدید مهلت ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403

معمولاً هر سال ثبت نام آزمون تیزهوشان چند روز تمدید میشه. امسال هم مشابه هر سال، مهلت ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403، به مدت سه روز از روز چهارشنبه تاریخ 29 فروردین 1403 لغایت روز جمعه تاریخ 31فروردین 1403 تمدید ‌شد.

در این بازه زمانی امکان ویرایش اطلاعات و پرداخت وجه برای بچه‌هایی که ثبت‌نام خودشون رو هنوز تکمیل نکردند، هم  امکان‌پذیر هست. ولی حتماً توجه کنید که پس از پایان مهلت مقرر، دانش‌آموزانی که ثبت‌نام خودشون رو تکمیل نکرده‌ باشند، از سامانه ثبت‌نام حذف خواهند شد. پس پیشنهاد می‌کنیم اصلاً ثبت نام خودتون رو به روزهای پایانی موکول نکنید.

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1403

اگه یکی از اهداف بزرگ امسالت قبولی در مدراس تیزهوشانه، برای ثبت نام در آزمون ورودی این مدارس باید دارای شرایط خاصی باشی که در ادامه بهتون میگیم.

شرایط عمومی ثبت نام آزمون تیزهوشان:

✅ باید تابعیت ایرانی داشته باشید و دارای شناسنامه و کارت ملی ایرانی باشید.

✅ داوطلبان اتباع خارجی با توجه به شرایط خاص می تونن پذیرفته بشن.

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم:

کسب مقیاس «خیلی خوب» در تمامی دروس امتحانات :

  • نوبت دوم پایه پنجم در سال تحصیلی 1402-1401
  • نوبت اول پایه ششم در سال تحصیلی 1403-1402

توجه : «تربیت بدنی» و «شایستگی عمومی» جزء موارد درسی محسوب می‌شود.

توجه : داشتن یک مقیاس «خوب» در مجموع دو کارنامه پنجم و ششم مجاز است.

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم :

👈اشتغال به تحصیل دانش‌آموز در پایه نهم از اولین شرایط ثبت نام تیزهوشان هست. 

👈 معدل کل‌ در پایه هشتم باید 19 باشد.

👈اولویت‌بندی شما بر اساس محل سکونت‌تون هست و باید مدارس نزدیک به محل سکونت خودتون رو در زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ انتخاب کنید.

آزمون تیزهوشان نهم ۱۴۰۳ تغییرات زیادی نسبت به سال‌های قبل داشته که مهم‌ترینش ادغام اون با آزمون نمونه دولتی هست، برای دونستن تغییرات مهم آزمون تیزهوشان نهم به دهم اینجا کلیک کنید.

مدارک ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403

برای ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403 باید به سایت آموزش و پرورش به نشانی https://my.medu.ir  سر بزنید و طبق مراحل زیر رو نام نویسی‌تون رو انجام بدید:

  1. تکمیل نمودن برگ الکترونیکی تقاضانامه ثبت نام
  2. بارگذاری فایل عکس دانش آموز
  3. مبلغ ثبت نام آزمون تیزهوشان: 1.000.000 ریال (یکصد هزار تومان)
  4. دریافت شماره پیگیری

دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون تیزهوشان با هدف آشنایی شما نسبت به جزئیات آزمون ورودی و نحوه پذیرش مدارس تیزهوشان منتشر شده.

این دفترچه، شامل نکات ارزشمندی درباره شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان، قوانین و مقررات شرکت در آزمون، هزینه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان، جداول زمانی آزمون، مدارک ثبت نام آزمون تیزهوشان، منابع و ضرایب دروس امتحانی مختلف، نحوه و زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان و… هست.

شما می‌تونید دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403 رو از اینجا دانلود کنید.

تاثیر سهمیه در آزمون تیزهوشان 1403

در ثبت نام آزمون تیزهوشان تنها سهمیه‌ای که در نظر گرفته شده، سهمیه همزادی هست. این سهمیه برای دانش‌آموزان دو قلو و چند قلو تحت شرایط زیر در نظر گرفته شده:

  • دوقلوهای هم جنس: در صورتی که دوقلوها هم جنس باشند، با قبولی یکی از قُل‌ها، قُل دیگه در صورت کسب 80 درصد امتیاز آخرین فرد قبول شده، می‌تونه به صورت مازاد بر ظرفیت، در مدرسه تیزهوشان ثبت نام کنه. دانش‌آموزان همزادِ هم جنس حتماً باید به صورت یکسان، مدرسه‌ی مورد نظر خودشون رو انتخاب کنن. 
  • دوقلوهای هم غیر جنس: قُل‌های غیر هم جنس هم همین شرایط رو دارند و قُل قبول نشده باید حداقل 80 درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده رو کسب کنه تا بتونه در مدرسه تیزهوشان پذیرش شه. در صورتی که انتخاب‌های همزادهای غیرهم جنس با یکدیگر متفاوت باشه، مشکلی وجود نداره. 

دریافت کارت آزمون تیزهوشان 1403

معمولاً کارت آزمون تیزهوشان از یه هفته قبل برگزاری آزمون در دسترس قرار میگیره؛ البته از اونجایی که آزمون ورودی تیزهوشان پایه هفتم و پایه نهم در زمان‌های مختلفی برگزار می‌شه، زمان دریافت کارت ورود به جلسه تیزهوشان برای هر یک از این آزمون‌ها متفاوت هست.

شما برای شرکت در آزمون تیزهوشان باید کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان 1403 خودتون رو از سایت my.medu.ir دریافت کنید.

برای اطلاع از زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان می تونید بر روی متن کانال تلگرام خط علم کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” آموزشگاه تیزهوشان خط علم ” بنویسی و عضو کانال بشید تا از آخرین اخبار آزمون تیزهوشان 1403 مطلع بشید .

زمان اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان 1403

احتمالاً زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان در اواخر مرداد ماه ۱۴۰۳ هست و با اعلام نتایج تیزهوشان ۱۴۰۳ اگه تراز و نمره قبولی قبولی در مدارس تیزهوشان رو آورده باشید، با ورود به پنل شخصی خودتون در سایت اعلام نتایج، نام مدرسه و عبارت پذیرفته شده رو مشاهده میکنید؛ اما درصورت قبولی کارنامه براتون صادر نمیشه.

اما اگه به هر دلیلی موفق به کسب نمره ‌قبولی نشده‌ باشید، می‌تونید با دریافت کارنامه از درصدهای آزمون، پاسخ‌های درست و نادرست و امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده در مدارسی که انتخاب کردید، اطلاع پیدا کنید.

این کارنامه عدم قبولی در تیزهوشان برای دانش‌آموزان پذیرفته نشده، یک هفته ‌بعد از اعلام اسامی پذیرفته شدگان صادر میشه. البته اگه کارنامه‌ی خودتون رو بررسی کردید و مطمئن بودید اشتباهی شده ، میتونید اعتراض خودتون رو ثبت کنید که در ادامه بهتون میگیم چطور اعتراضت رو ثبت کنید.

 

اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان 1403 | یه فرصت دیگه!

دوستان عزیز، می‌دونیم که قبولی تو آزمون تیزهوشان آرزوی خیلی از شماست و ممکنه بعضی‌ها از نتیجه‌ی آزمون راضی نباشن. نگران نباشید! سمپاد هر سال بعد از انتشار نتایج، یه فرصت دیگه به شما میده تا در صورت اعتراض، درخواست تجدید نظر کنید.

خیلی ساده‌ست! فقط کافیه به سایت معرفی شده توسط آموزش و پرورش برید و با همون روشی که نتایج رو دیدید، وارد صفحه‌ی مربوط به اعتراض بشید. تو این صفحه، یه فرم هست که باید تکمیلش کنید و مدارک و دلایل اعتراضتون رو هم ضمیمه کنید. بعد از ذخیره فرم، منتظر بمونید تا نتیجه‌ی اعتراضتون بررسی بشه و بهتون اطلاع داده بشه.

یادتون باشه که مهلت اعتراض محدوده، پس زودتر اقدام کنید!

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است.

سبد خرید
موارد اضافه شده

استاد محمدرضا لطفی