Header-New
آموزشگاه تیزهوشان خط علم

آمادگی برای تیزهوشان از تابستان

آمادگی برای تیزهوشان از تابستان

اکثر داوطلبین آزمون تیزهوشان بعد از پایه‌های پنجم و هشتم از خود می‌پرسند، جهت آمادگی برای تیزهوشان از تابستان یا از مهر ماه مطالعه را شروع کنیم. خیلی از دانش‌آموزان تقریبا نمی‌توانند از تمامی زمان خود در تابستان استفاده کنند، به همین دلیل بهتر است جهت آمادگی برای تیزهوشان از تابستان شروع به مطالعه کنید.  اگر با برنامه‌ریزی پیش بروید، می‌توانید هم به تفریح خود و به درس‌هایتان برسید. به صورت کلی با احتساب کلاس‌ها در روز 4 الی 5 ساعت زمان گذاشتن برای تیزهوشان کافی است. بیایید با هم حساب کنیم: 8 ساعت خواب + 5 ساعت مطالعه جمعا 13 ساعت می‌شود و برای شما 11 ساعت دیگر باقی می‌ماند که می‌توانید به سرگرمی‌ها و تفریحاتتان بپردازید. ما در این مقاله قصد داریم مزایای شرکت در دوره‌های تابستانی را با هم بررسی کنیم.

آمادگی برای تیزهوشان از تابستان
آمادگی برای تیزهوشان از تابستان

1. دیگر استرس مدرسه را نداشته باشید

یکی از بزرگترین دغدغه‌ی دانش‌آموزان در سالی که آزمون تیزهوشان دارند این است که بتوانند با توجه به زمان محدودی که در طول سال تحصیلی دارند هم برای تیزهوشان و هم برای مدرسه مطالعه داشته باشند. خوشبختانه دانش‌آموزانی که در خط علم جهت آمادگی برای تیزهوشان از تابستان شروع می‌کنند، خیلی از بقیه هم سنین خود جلوتر هستند، زیرا ما در دوره‌های تابستانه‌ی آموزشگاه خط علم حداقل 20 درصد از کتاب تحصیلی سال آینده را با دانش‌آموزان درسطح تیزهوشان کار می‌کنیم. به همین دلیل دیگر دانش‌آموزان دغدغه‌ای برای عقب افتادن کارهای خود در طول سال تحصیلی ندارند، چون همیشه از مدرسه‌ای که در حال ادامه تحصیل هستند خیلی جلوتر خواهند بود.

2. مباحث سخت‌تری را تمرین کنید

 در تابستان به دلیل آزاد بودن زمان دانش‌آموزان بهتر است مباحث سخت‌تر و پر چالش‌تری را جهت آمادگی برای تیزهوشان از تابستان حل کنند. معمولا حل سوالات سخت باعث درگیری بیشتر ذهن ما و افزایش خلاقیت می‌شود. پس به همین دلیل از زمان خود به خوبی استفاده کنید. یادتان باشد برای اینکه بتوانید سوالات سختی را که در آزمون تیزهوشان می‌آید حل کنید، باید ذهنی خلاق و متمرکز داشته باشید. فرض نمایید، قصد دارید سوالات مبحثی مانند کسر را حل کنید. در قدم اول سعی کنید از سوالات آسان شروع کنید. در دومین قدم از سوالات متوسط و در نهایت بعد از درک کامل سراغ سوالات ترکیبی و سخت بروید. یادتان باشد یک وزنه بردار روز اول تمرین خود نمی‌تواند وزنه‌ی 200 کیلویی را بلند نماید. او تنها با تمرین و پشت کار در طول زمان می‌تواند به رکوردهای عالی برسد.

3. آمادگی برای تیزهوشان از تابستان باعث جلوتر بودن شما از دیگر رقبا می‌شود

دانش‌آموزانی که جهت آمادگی برای تیزهوشان از تابستان شروع به مطالعه می‌کنند، تقریبا می‌توان گفت 20 درصد از دیگران بچه‌ها جلوتر هستند و این مورد یک مزیت رقابتی عالی به حساب می‌آید که باعث افزایش اعتماد به نفس در دانش‌آموزان می‌شود. همانطور که همه می‌دانیم معمولا اعتماد به نفس دانش‌آموزان در آن محدوده‌ی سنی کم است و این مورد به آن‌ها کمک می‌کند تا اعتماد به نفس بیشتری نسبت به هم سن‌های خود داشته باشند.

آمادگی برای تیزهوشان از تابستان
آمادگی برای تیزهوشان از تابستان

4. همیشه در ابتدای سال تحصیلی جز نفرات برتر به حساب می‌آیند

این دسته از دانش‌آموزان به دلیل اینکه در تابستان با بهترین کیفیت مطالعه خود را انجام دادند، نسبت به دیگران از نظر سطح سواد بالاتر هستند. به همین دلیل معمولا جز نفرات برتر در امتحانات مدرسه و آزمون‌های شبیه‌ساز قرار دارند که این امر سبب می‌شود تا اعتماد به نفس بیشتری را نسبت به بقیه تجربه کنند.

5. اتمام برخی از مطالب

در آموزشگاه خط علم برخی از مباحث در پایه‌ ششم(هوش کلامی، هوش تصویری و …) و در پایه‌ نهم(زیست، شیمی و …) تمام می‌شود. دانش‌آموزان دیگر دغدغه‌ی این مباحث را ندارند و در طول سال تحصیلی با دارا بودن برنامه درسی می‌توانند تست‌های هر مبحث را پاسخگو باشند و سطح علمی خود را با حل سوالات پر چالش و ترکیبی تقویت نمایند.

6. داشتن سرعت عمل بهتر در حل تست‌ها

دانش‌آموزانی که از تابستان برای آزمون تیزهوشان شروع به مطالعه می‌کنند چون در حال حل تست در قالب تکالیف و آزمون‌های جامع هستند پس می‌توان گفت به اندازه‌ی دو ماه از دیگر دانش‌آموزان تجربه بیشتر و سرعت عمل بهتری دارند. از طرفی همانطور که همه می‌دانیم آزمون تیزهوشان به صورت تستی است و دانش‌آموزان برای موفقیت در آن باید حتما قبل از آن هنر آزمون دادن را با شرکت در آزمون‌های شبیه‌ساز تیزهوشان یاد گرفته باشند. دانش‌آموزانی که از تابستان برای موفقیت در آزمون ورودی در دوره‌های تابستان خط علم ثبت نام می‌کنند، قطعا تجربه بهتری نسبت به دیگران کسب خواهند کرد.

آمادگی برای تیزهوشان از تابستان
آمادگی برای تیزهوشان از تابستان

7. یافتن روش مطالعه صحیح

دانش‌آموزانی که از تابستان شروع به مطالعه برای آزمون تیزهوشان می‌کنند، قطعا برآیند مطالعاتی بهتری نسبت به دیگران دارند زیرا آن‌ها در این مدت دیگر با نحوه‌ی مطالعه برای تیزهوشان آشنا شده‌اند. یکی از بزرگترین چالش دانش‌آموزان در پایه‌های ششم و نهم نحوه مطالعه صحیح متناسب با خصوصیاتشان است. برای یافتن بهترین زمان مطالعه برای تیزهوشان می‌توانید مقاله ما را مطالعه کنید.

8. عادت به مطالعه

 معمولا انسان‌ها زمانی که یک کار را به مدت 3 هفته به صورت مداوم انجام می‌دهند، به آن عادت می‌کنند. به همین دلیل سعی کنید در تابستان فرزندان خود را به مطالعه منظم عادت داده باشید زیرا این امر باعث می‌شود تا در طول سال تحصیلی مطالعه موثرتر و منظم‌تری را تجربه نمایند. پس بهتر است آمادگی برای تیزهوشان از تابستان شروع کنیم.

نتیجه‌گیری:

آرزوی همیشگی آموزشگاه خط‌علم این است که تمامی دانش‌آموزان در آزمون تیزهوشان قبول شوند. طبق نکات گفته شده و با توجه به تجربه‌ای که در این همه سال کسب کردیم، بهتر است دانش‌آموز جهت آمادگی در آزمون تیزهوشان از تابستان مطالعه خود را از تابستان شروع کنند، تا هم اعتماد به نفس بالاتر و هم خود باوری بیشتری نسبت به خود کسب نمایند.

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است.

استاد محمدرضا لطفی