Header-New
آموزشگاه تیزهوشان خط علم

نتایج آزمون تیزهوشان 1403

نتایج آزمون تیزهوشان 1403

آزمون تیزهوشان امسال هم مانند سنوات قبل در خرداد 1403 برگزار شد که با سر و صدای زیادی همراه بود. اکنون همه‌ی نگرانی داوطلبین مشخص شدن نتایج آزمون تیزهوشان 1403 چه برای پایه ششم و چه برای پایه نهم است. در این سال خیلی از دانش‌آموزان سخت تلاش کردند تا بتوانند جایگاهی برای تحصیل در مدارس علامه‌حلی یا فرزانگان پیدا کنند. افرادی که یک سال به صورت مداوم در حال تلاش و کوشش بودند، بعد از اتمام امتحان زمانی که از حوزه آزمون‌ خود خارج شدند خوشحال و حس رضایت داشتند و دانش‌آموزانی که در طول سال تحصیلی تلاش مستمر نداشتند، متاسفانه از حوزه امتحانی با نارضایتی خارج شدند. همانطور که همه می‌دانیم این یک امر طبیعی است، زیرا هرچه تلاش بیشتر و مستمرتری برای رسیدن به اهدافمان داشته باشیم، مسیر موفقیت برای ما هموارتر خواهد شد. درست است که سوالات آزمون تیزهوشان امسال بسیار سخت و چالش برانگیز بود، اما به صورت کلی می‌توان گفت ما باید یاد بگیریم که همه چیز آنطور که انتظار داریم پیش نمی‌رود و باید همیشه خودمان را برای چالش‌های سخت آماده کنیم. پس خواهش می‌کنیم بیش از حد نگران نتایج آزمون تیزهوشان 1403 نباشید. گذشته را با همه اتفاقات خوب یا بدش فراموش کنید و تنها از آن درس بگیرید تا دیگر آن اشتباهات را تکرار نکنید.

نتایج آزمون تیزهوشان 1403
نتایج آزمون تیزهوشان 1403

بهترین نتایج آزمون تیزهوشان 1403 متعلق به چه کسانی است:

آزمون تیزهوشان امسال برخلاف سال‌های گذشته از درجه سختی بالایی برخوردار بود. در دفترچه اول بیشتر سوالات سخت و دشوار از بخش هوش ریاضی، منطقی و محاسباتی آمده بود و متاسفانه دانش‌آموزانی که بیشتر تمرکزشان بر روی بقیه مباحث هوش مانند هوش تصویری، هوش فضایی، هوش کلامی و … بود، نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند و دانش‌آموزانی که قدرت تحلیل بالا و تکنیک حل مسائل را خوب بلد بودند، توانستند آزمون تیزهوشان را به صورت عالی مدیریت کنند. با همه این مشکلات، یک دانش‌آموز موفق باید بتواند از پس هر مشکلی بر بیاید. قبول داریم که آزمون تیزهوشان امسال بسیار چالش برانگیز و سخت بود، اما کسانی در آزمون تیزهوشان 1403 موفق شدند که در قدم اول تمامی مباحث را مطالعه و در قدم دوم مدیریت زمان را رعایت کردند. دانش‌آموزانی که در آزمون‌های شبیه‌ساز آموزشگاه خط‌ علم به خصوص آزمون تیزورس شرکت می‌کردند، با توجه به تجربه‌ای که بدست آوردند، می‌دانستند که باید برای رعایت مدیریت زمان در حین آزمون سوالات سخت و زمانبر را بعد از پاسخ دادن به سوالات راحت حل نمایند. طراح آزمون تیزهوشان سوالات را هوشمندانه طراحی و چیدمان کرده بود. در دفترچه اول سوال‌های ابتدایی بسیار سخت و سوالات انتهایی راحت طراحی شده بود. دانش‌آموزان می‌بایست ابتدا سوالات آسان را حل و بعد از آن به سراغ سوالات سخت و پرچالش می‌رفتند. یادتان باشد امتیاز حل تمامی سوالات چه سخت و چه آسان از یک مبحث برابر است. برخی از دانش‌آموزان فکر می‌کنند سوالات سخت آزمون تیزهوشان امتیاز بیشتری نسبت به سوالات راحت دارند اما حقیقت این نیست. پس به صورت کلی در آزمون دانش‌آموزانی که مدیریت زمان را رعایت کرده باشند، بهترین نتایج آزمون تیزهوشان 1403 را کسب خواهند کرد.

نتایج آزمون تیزهوشان 1403 (ورودی هفتم / دهم):

طبق گفته سازمان سمپاد نتایج آزمون تیزهوشان 1403 ورودی پایه‌های هفتم و دهم نیمه اول مرداد ماه انتشار داده می‌شود. دانش‌آموزان می‌بایست تا زمان اعلام نتایج صبوری کنند و از تابستان‌ خود بهترین استفاده را ببرند. خط علم پیشنهاد می‌کند آن‌ها حداقل مباحث اصلی پایه‌های هفتم و دهم همچون ریاضی، فیزیک، شیمی و ادبیات را خود را مطالعه کنند تا با قدرت و آرامش خاطر، سال تحصیلی بعد را آغاز نمایند. بعد از اعلام نتایج با توجه به اهدافی که از پیش برای خود تعیین کرده‌اند در یکی از مدارسی که پذیرفته شده‌اند، ثبت نام نمایند تا ادامه تحصیل بدهند.

نتایج آزمون تیزهوشان 1403
نتایج آزمون تیزهوشان 1403

بعد از بررسی نتایج آزمون تیزهوشان 1403 چیکار کنیم:

زمانیکه شما نتایج آزمون تیزهوشان 1403 را بررسی کردید دو حالت ایجاد خواهد شد:

1) پذیرفته شدن در مدارس سمپاد:

اگر شما جز قبول شده‌گان بودید بهتان تبریگ می‌گوییم و امیدواریم که همیشه در تمامی مراحل زندگی خود موفق شوید. یادتان باشد به همین صورت با قدرت و انرژی مطالعات خود را در مقاطع تحصیلی جدید داشته تا به اهداف بزرگی که برای خودتان انتخاب کرده‌اید برسید.

2) قبول نشدن در مدارس سمپاد:

فراموش نکنید، دنیا تمام نشده است تازه قراره شروعی دوباره برای شما اتفاق بیافتد. من درک می‌کنم که حال خوبی ندارید و انگیزه خود را برای تلاش از دست داده اید، اما فراموش نکنید شکست‌ها در زندگی همیشه باعث پیشرفت و طرقی ما می‌شود. اگر زندگی نامه تمامی انسان‌های موفق در جهان را خوانده باشید، متوجه می‌شوید که زندگی همه‌ی آن‌ها یک وجه مشترک به نام شکست خوردن دارد و دلیل موفقیت آن‌ها همین شکست‌ها است. انسان‌ها در برخورد با شکست‌های زندگی خود به دو گروه تقسیم می‌شوند. گروه اول از آن شکست‌ها درس می‌گیرند و دیگر در زندگی خود تکرار نمی‌کنند. گروه دوم کسانی هستند که از شکست‌های خود عبرت نمی‌گیرند و به زندگی خود را با آن شکست‌ها ادامه می‌دهند. حتما جز گروه اول باشید و یادتان باشد که زندگی ادامه دارد. اگر ششم هستید با قدرت بیشتری برای آزمون تیزهوشان پایه نهم تلاش کنید و اگر هم نهم هستید عزم خود را جزم کنید تا با موفقیت برای کنکور خود تلاش نمایید. مشکلات و اشتباهات خودتان را پیدا کنید و آن‌ها را در ادامه‌ی مسیر خود اصلاح نمایید.

نتایج آزمون تیزهوشان 1403
نتایج آزمون تیزهوشان 1403

نتیجه‌گیری:

کسب موفقیت یکی از بهترین حس‌های دنیاست و برای هر انسان زمانی اتفاق می‌افتد که برای رسیدن به آن سخت تلاش و کوشش کند. درست است که نتایج آزمون تیزهوشان 1403 برای داوطلبین بسیار اهمیت دارد، اما یادتان باشد که زندگی همیشه جریان دارد. معمولا موفقیت‌ بعد از شکست‌های پیاپی ایجاد می‌شود. از شکست‌های خود ناامید و از موفقیت‌هایتان مغرور نشوید و همیشه سعی کنید برای رسیدن به اهدافتان برنامه داشته باشید و تلاش کنید. مجموعه خط علم مفتخر بود تا یک سال در هر شرایطی همراه شما دانش‌آموزان عزیز باشد و امیدواریم که همیشه به مراتب بالایی از زندگی خود برسید و از خداوند متعال می‌خواهیم خیر و صلاح شما عزیزان را در قبولی مدارس تیزهوشان قرار دهد.

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است.

استاد محمدرضا لطفی